Johan Schouten

Johan heeft al jaren ervaring met het werken voor en met verenigingen en heeft met veel verschillende besturen en bestuursvormen te maken. Met zijn bureau De Verenigingsmanager neemt hij het dagelijkse werk uit handen van sport, vak- en brancheorganisaties, "het bestuur moet besturen en niet gevangen zijn in het administratieve werk van de vereniging".

Besturen is een vak apart, waarbij het bestuur aan elkaar moet wennen, afspraken gemaakt worden en door samenwerking en samenkomst van kennis mooie dingen voor de vereniging kunnen ontstaan.

Vanuit dat oogpunt is Goed Verenigingsbestuur opgericht, een plek waar bestuursleden via korte (online) trainingen en programma's hun kennis en samenwerking helder krijgen. Er zijn diverse programma's en maatwerk is mogelijk!

Ab Sier

Met een stevige basis uit de Horeca en fotografie, heeft Ab meer dan twintig jaar ervaring in verschillende bestuurstaken en leert nog dagelijks bij in het vak. Zijn kennis en ervaring zet hij graag in om het bestuurdersvak uit te dragen aan elke bestuurder die behoefte heeft aan meer kennis en verhoging van kwaliteit. Vele bestuurders rollen in bestuursfuncties maar hebben geen gedegen kennis die wel van de functie verwacht wordt.

Besturen is niet iedereen gegeven en een klein steuntje in de rug kan wonderen verrichten, het bestuur een kwaliteitsboost geven wat het product van de hele vereniging of stichting naar een hoger plan brengt.

Binnen dit platform zet Ab zich in om bestuurders te coachen, het vak te leren en ondermeer via die helpdesk bij te staan.